Descoperă natura

“Ce nu vezi, nu te poate afecta!?

Cine NU consumă, NU există!?”

Dragi consumatori, avem deosebita plăcere să vă informăm pe această cale, că suntem niște marionete, produse ale publicității, ținte mișcătoare care trăiesc pentru a consuma.

Bombardarea comercială continuă și inevitabilă, datorată radioului, televiziunii, presei scrise, panourilor publicitare precum și a trucurilor de comercializare, are un mesaj colectiv foarte clar: valoarea ta ca persoană este determinată de genul de haine pe care le porți, marca mașinii pe care o conduci, mărimea casei în care locuiești și așa mai departe.

Unii ne-au numit “societatea risipitoare”, cauza fiind relația noastră actuală cu mediul care este în criza, inundația de gunoi din orașe și nivelul ridicat de consum.

Creșterea consumului de hârtie și plastic se datorează în mare parte creșterii accentuate a cantității de ambalaje. O treime din greutatea gunoiului nostru reprezintă ambalajul produsului cumpărat. În alte cazuri, ambalarea a devenit și ea o nouă formă de publicitate.

Este relativ simplu, consumăm multe resurse și producem prea mult gunoi. Dar dacă nu vezi munții de gunoaie, nu înseamnă că nu există.

În această epocă a “prea mult”-ului omenirea a tratat capitalul natural NU ca pe un fond ce trebuie conservat și reabilitat, ci mai degrabă ca pe o casă de marcat care nu rămâne niciodată fără bani. În sens literal, noi am ‘’cumpărat pe credit’’, ne-am finanțat stilul de viață curent folosindu-ne de resursele necesare bunăstării viitoarelor generații. În fiecare zi, economia la nivel mondial arde o cantitate de energie căreia planetei i-a luat 10.000 de zile (aproximativ 27 ani) pentru a o crea.

Care este proveniența unui anumit produs? De unde s-au exploatat, s-au adus resursele necesare creării produsului? Ce impact a avut extragerea lor asupra mediului și a comunităților din apropiere?

Care sunt costurile reale pentru acest produs, implicând și costurile pentru oameni, mediu și generațiile viitoare? Pot împrumuta acest produs de la vecini în loc să îl cumpăr? Se poate refolosi? Există alternative produse într-un mod mai echitabil social și ecologic cu mai puțin ambalaj? Costurile reale merită beneficiul produsului cumpărat?

Nu toate aceste întrebări pot primi răspunsuri, și totuși merită întrebat. Și conștientizat. Cu cât mai mulți oameni se întreabă, cu atât mai multe companii vor simți presiunea de a participa la programe sociale și ecologice pentru mediul înconjurător.

Acesta este manifestul nostru față de mediu și de ceea ce reprezintă. Susține și tu inițiativa noastră, recilarea și activitățile de reabilitare a mediului.

Vreau să mă înscriu ca voluntar!